Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
šport   dodaj
denar   dodaj
sponzo   dodaj
mladi in denar   dodaj
Matevž Planko dodaj
 
Mladi športniki: Kako od pokroviteljev dobiti več tisoč evrov 
Mladi športniki: Kako od pokroviteljev dobiti več tisoč evrov 
  11.02.2019  |  07:33
Čas branja: 7 min
Dvajsetletni triatlonec Matevž ima kar 16 pokroviteljev in svojo blagovno znamko. Namiznoteniški igralec Luka pa kljub naslovu mladinskega evropskega prvaka nobenega. Podjetja namenjajo milijone evrov za sponzorstva, najbolj iznajdljivi mladi športniki pa lahko dobijo tudi po več tisoč evrov na leto. Kako? 

Matevž s 16 sponzorji

Matevž Planko je 20-letni triatlonec, ki trenira že 13 let. »Izhajam iz športne družine. V ta šport sta me usmerila starša, takrat še oba aktivna trenerja pri klubu TK Trisport.« Med največje uspehe šteje drugo in tretje mesto na mladinskem evropskem pokalu v duatlonu in sedmo mesto na mladinskem svetovnem prvenstvu. Poleg tega je lansko sezono končal na osmem mestu v skupnem seštevku prve nemške lige. »Trenutno imam 16 sponzorjev,« je ponosen in jih našteje: Eles, Garmin, Speedo, Proaction, Funsports, G3 Coaching, Spremeni.se, Newton, Adidas (AMM d.o.o.), Tiskarna TKBM, Figura-MS, H.B.C., Gostilna pri Planinskem orlu, Tamai, Vzajemna, HRG. Finančno mu pomagata še Triatlonska zveza Slovenije in domači klub, TK Trisport. Vsa sredstva, ki jih dobi, nameni za priprave in tekme, nekateri sponzorji mu pomagajo tudi z opremo.

V zameno omenja sponzorje v objavah na družbenih omrežjih in jih ves čas obvešča o svojih rezultatih in dosežkih ter piše poročila. »Prav tako poskušam z njimi sodelovati, da si medsebojno pomagamo. Gre za 'obojestransko promoviranje' na dogodkih ali pa snemanjih.«

Do sponzorskih sredstev je prišel predvsem z dobrim delom svoje ekipe, ki je sestavila blagovno znamko Hitri Planko. »Sponzorje je pritegnila prav ta znamka, pozneje pa tudi dobro obveščanje o dogajanju in promocija.« Mladim športnikom svetuje, da si sestavijo dobro ekipo. »Seveda je ljudi, ki so za to pripravljeni delati, težko dobiti, ampak da se. Potrebuješ tudi rezultate, vendar to ni zagotovilo, da boš dobil sponzorje. Pomembno je skrbeti za akcijo na družbenih omrežjih, kot sta Facebook in Instagram, saj je tam reklama največja.«

Luka osmi na svetu in brez sponzorjev

Luka Trtnik, 21 let, pa kljub dobrim rezultatom svojih sponzorjev nima. »Sem v paraolimpijski reprezentanci in aktualni mladinski evropski prvak, pred kratkim sem prišel med osem najboljših na svetu v svoji kategoriji.« Leta 2016 je bil izbran tudi za najobetavnejšega športnika invalida. »Reprezentančni sponzorji mi omogočijo kakšno tekmo in priprave v tujini in doma. Nujno bi potreboval še kakšnega, da bi bilo tekem še več.«



Tudi Jon Božič osebnih sponzorjev nima, ima pa klubske. Jon je 21-letni kolesar Adrie Mobila, lani je nastopil na Dirki po Sloveniji. »Žal se kljub rezultatom večina sponzorjev ne odloča za sponzoriranje kolesarja. Bi mi pa vsaka pomoč zagotovo prišla prav,« pravi.

Tine kot mladi up dobil štiri tisoč evrov

Primer dobre prakse za mlade športnike je projekt Zavarovalnice Triglav Mladi upi. Namenjen je mladim, nadarjenim posameznikom, ki se šele prebijajo na vrh in se zato težje potegujejo za profesionalna ali sponzorska sredstva za razvoj svojega talenta. »Jeseni so v Zavarovalnici Triglav znova iskali nove mlade upe. Razpis je končan in zdaj začne izbirati strokovna komisija. Ožji krog finalistov bo objavljen do 20. februarja,« so povedali.

Sponzorstvo v zavarovalnici vidijo kot drugačno komunikacijsko prakso, ki prinaša številne pozitivne učinke. Med drugim koristi ugledu njihove blagovne znamke in zagotavlja dobro izkušnjo pri občinstvu in sponzoriranemu partnerju. Za sponzorstva so leta 2017 v Zavarovalnici Triglav namenili 2,5 milijona evrov, za leto 2018 pa podatkov še nimajo.

Hvaležni so jim tudi mladi športniki. Denimo Tine Kancler je 19-letni kajakaš in kanuist na divjih vodah. »Največ podpore sem dobil prav od Zavarovalnice Triglav, ki mi olajšuje treniranje. Kot član Mladih upov sem dobil štiri tisoč evrov in za to se jim iskreno zahvaljujem. Kot športnik sem še vedno v fazi razvoja in tudi sam iščem pokrovitelje.« Trenirati je začel pri štirih letih v kajak klubu Soške elektrarne. V ta šport sta ga pritegnila predvsem ljubezen do narave in občudovanje očeta na tekmah. Tinetov največji dosežek je lanski naslov mladinskega evropskega prvaka.

Mladim športnikom, ki iščejo sponzorje, priporoča, da se čim bolj samopromivirajo in naj bodo opazni. »Prav zdaj snemamo promocijski video in upam, da bom pritegnil tudi kakšnega sponzorja.«

»Pri sponzorstvih veliko pozornosti namenjamo izbiri kredibilnih partnerjev, s katerimi lahko sodelujemo na najvišji možni ravni. V prvi vrsti je pomembno zavedanje, da gre za partnersko sodelovanje, ki zagotavlja vzajemni napredek organizaciji, sponzorirancu in širši družbi,« pojasnjujejo v Zavarovalnici Triglav. Mladim svetujejo, da takrat, ko iščejo sponzorja, razmišljajo o tem, kakšno dodano vrednost mu lahko ponudijo oziroma da že sami razmislijo o konkretnem predlogu.

"Vojakinja" Maruša do sponzorja prek športne agencije

V precejšnjo pomoč so lahko tudi športne agencije, ki se ukvarjajo s sponzorstvi v športu. Maruša Mišmaš je 23-letna tekačica na srednje proge in trenutno ima dva sponzorja: banko SKB in Pernaton (proizvajalec gelov). Poleg tega pa je zaposlena tudi v športnem oddelku Slovenske vojske. Do sponzorskih sredstev je prišla s pomočjo agencije Sport Media Focus. Tam poskrbijo za vse glede sponzorjev, za pridobivanje in aktivacijo. »Od sponzorjev dobim letno finančno podporo. Višina je poslovna skrivnost. Od Slovenske vojske pa dobivam redno mesečno plačo (okoli 700 evrov). Od Pernatona prejmem tudi izdelke, od obeh pa sem dobila tudi nekaj tekaških oblačil.« V zameno je prisotna na sponzorskih dogodkih, objavlja njihove logotipe na družbenih omrežjih, včasih snema tudi reklame. »Sponzorska sredstva mi omogočajo, da lahko treniram na čim višji ravni. Pokrijem stroške priprav, masaž in fizioterapij, športne opreme, potovanj na tekme.«

Neža pošiljala prošnje

Devetnajstletna Neža Patricija Kurnik, ki se ukvarja z daljšimi triatloni, se je iskanja sponzorjev lotila sama s pisanjem prošenj. »Sponzorska sredstva sem večinoma dobila s pošiljanjem prošenj. Podjetje Telkom (trboveljska livarna, op. a.) je samo opazilo moje uspehe in me povabilo k sodelovanju, prav tako tudi e-študentski servis.« Njen največji uspeh do zdaj je, da je kot najmlajša Slovenka prišla v cilj polovičnega Ironmana. »Moji sponzorji so Telkom, ki mi je pomagal pri nakupu kolesa, 4endurance, Loparji.si v sodelovanju s Pure2Improve, E-študentski servis, Aquamania z znamko Head in letos na novo UnistarPro.« Ti pokrijejo vse stroške plavalne ter tekaške opreme, dodatne opreme za treninge za moč ter delno tudi kolesarske opreme. Nekaj finančne pomoči ima tudi pri plačilu startnine, vendar te niso velike. Letno ji sponzorji pomagajo s približno dva tisoč evri.

Neža Patricija poudarja, da brez vidnih ali pa vsaj »drugačnih« in zanimivih uspehov za javnost, sponzorstva ne moreš dobiti. »Žalostno je, da večina podjetji želi vidne uspehe, saj se ne zavedajo, da pot do uspehov zahteva veliko podpore, predvsem v triatlonu je finančna podpora pomemben del uspeha.«

Drugačne izkušnje s pošiljanjem prošenj posameznim sponzorjem ima Nika Tomšič. Osemnajstletna smučarka trenira že od svojega 4. leta. Posamezna sezona pa jo stane okoli 10 tisoč evrov. Njen oče skrbi za vse dogovore s sponzorji, da se ona lahko posveča treningom. »Brez očetovih poznanstev ne bi imela sponzorjev, saj je pošiljanje prošenj posameznim podjetjem večinoma primerov neuspešno.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
MOJEFIN
Razno
Razno (45 plus) Kako naj vam starši pred smrtjo zapustijo nepremičnino?

29. maja revija Moje finance organizira edinstven dogodek, kjer boste dobili vse potrebne informacije glede nepremičnin. Odgovarjali bomo...

MOJEFIN
Nakup
Pameten nakup Zakaj se ponudbe med agenti iste zavarovalnice razlikujejo? 

Bralka Sonja bi rada zamenjala agenta, ne pa zavarovalnice. Pri drugem agentu iste zavarovalnice bi namreč lahko dobila višji popust pri...

MOJEFIN
Nakup
Pameten nakup (reportaža) Peta škornja – skriti in ugoden italijanski biser

Bili smo v cenejši, položnejši in manj oblegani »Sardiniji« kot nekateri pravijo Apuliji, ki leži v peti škornja Italije. Sestavili...

MOJEFIN
Razno
Razno (45 plus) Kaj naj storim s hišo, zgrajeno v 70. in 80. letih

29. maja revija Moje finance organizira delavnico v sklopu Finančne šole 45 plus, kjer boste dobili vse informacije glede nepremičnin....

MOJEFIN
Razno
Razno (45 plus) To je bila najboljša delavnica o nepremičninah! Vse na enem mestu.

Takšni so bili včeraj komentarji takoj po koncu prve delavnice Finančne šole 45 plus. Osemdeset udeležencev je včeraj dobilo...

MOJEFIN
Razno
Razno (anketa) Mami, oči, odličen bom. Kakšna bo moja nagrada?

Kmalu bo konec šolskega leta. Še zadnji testi, spraševanja in potem - dva meseca počitka. Kaj pa nagrada ob koncu šolskega leta? Jo...

MOJEFIN
Razno
Razno Nagrada za lepo spričevalo: da ali ne?

Samo še nekaj dni je do konca šolskega leta. Otroci so celo leto usvajali nova znanja, se učili, delali domače naloge, nekateri bolj...

PRO
Članki
Članki Rekordno število zaposlenih v drugem pokojninskem stebru

Konec leta 2018 je po zadnjih podatkih ministrstva za delo, družino in socialne zadeve za dodatno pokojnino varčevalo že 548.189...