(finančna šola) 8 korakov, kako privlačiti denar
(finančna šola) 8 korakov, kako privlačiti denar
  30.01.2019  |  16:21
Čas branja: 6 min
Kako privlačiti denar in učinkovito prodajati, je 26 udeležencem finančne šole za učitelje in starše razkril strokovnjak za marketing in podjetnik Aleš Lisac.

Začeli smo izobraževati 6. generacijo učiteljev in staršev za mentorje krožka Mladi in denar. Izobrazili smo več kot 250 učiteljev z več kot 150 osnovnih in srednjih šol. Seznam šol, ki jim je mar za finančno pismenost otrok, je objavljen TU.

Začeli smo s prvim predavanjem, ki ga je vodil Aleš Lisac, strokovnjak za marketing. Izvedeli smo, kako prodati svojo zgodbo.

Zgodbe imajo moč

Ljudje imajo radi zgodbe. George Foreman je nekdanji boksar, ki z boksom ni zaslužil skoraj nič, je pa znal prodati sam sebe. Ima deset otrok, pet od tega sinov z imenom George, je duhovnik, malce debelušen in uspelo mu je prodati za 100 milijonov dolarjev električnih pečic za hamburger. Gre za povsem navadno pečico, a prodajal jo je George Foreman in bila je za 15 odstotkov dražja od drugih. To je moč zgodb v prodaji in življenju nasploh. V prodaji zmaga tisti, ki pove boljšo zgodbo.

Prodajanje in osvajanje je zelo podobno. Kako se prikupiš občinstvu?

1. Z očesnim stikom.

2. Tako, da veliko govoriš občinstvu.

3. Če dokažeš, da imate nekaj skupaj točk.

Osem korakov, kako postati privlačen za denar

1. Jasnost. Imeti morate jasen cilj, kdo ste, kaj ste pripravljeni narediti za svoj uspeh, koliko več želite zaslužiti. Poglejte se v ogledalo, tam se skriva resnica. To je skrivnost šahovskega velemojstra Garija Kasparova, ki je bil na vrhu 20 let. Vsak poraz in vsako zmago je analiziral.

2. Potreba. Denarja ne moremo v nič prisiliti, gre, kamor hoče. Ko ga potrebujemo, ga ni. To je tako kot pri osvajanju – ko ujameš eno, potem druge pridejo v jati. Podobno je z denarjem. Denar se ne lepi na tiste, ki so dobri po srcu. Od izterjevalcev se lahko prodajalci veliko naučijo – nikoli ne odnehajo s prvim e-sporočilom, pošljejo vam prvi opomin, drugi, tretji, potem pa se povabijo na obisk.

3. Skladnost. Vaši cilji in aktivnost se morajo skladi, a se ne .... Če prodajate drage ure, potem morate imeti lokacijo v središču mesta, z elegantno izložbo, z nekaj urami v izložbi, brez cene ob urah, če pa prodajate ure znamke swatch, boste imeli pisano izložbo z izjemno veliko izbiro.

4. Organiziranost. Denar ima rad organizirano okolje, ne počuti se dobro v kaosu, denar ima rad organizatorje – samo pomislite na UEFA, pomislite na mrežni marketing, tam največji kos pogače odreže organizator, uporabljati morate tuj denar, tuja sredstva, tuje stranke – tako lahko največ zaslužite.

5. Resnost. Bodite realni, premislite, ali ste dovolj pripravljeni, ne lažite si.

6. VIP. Denar se lepi na pomembne osebe. Če hočete, da vas bo imel denar zelo rad, morate biti na nekem področju VIP – znana osebnost.

7. Hitrost. Hitrost je pomembna. Če imate idejo, pojdite v akcijo. Ne čakajte, da bo vse popolno. Pomemben je obrat.

8. Sadite. Denar ima rad dogodke, ki se ponavljajo, nima preveč rad enkratnih projektov. Najraje ima naročniške posle. Odvisnost od enega kupca, dobavitelja, od enega načina pridobivanja strank je slaba.

Kako iz nič ustvariti evre

Tako, da dvignete cene. Vedno se je treba vprašati, koliko so ljudje pripravljeni plačati za izdelek. Recimo, če prodajate tečaj joge, lahko spremenite samo termin ali pa dodate še kakšno storitev. Kot prodajalci ne smemo nikoli soditi po sebi, koliko smo za kakšno storitev pripravljeni plačati. "Ljudje smo si različni, ciljne skupine so različne," razloži Aleš Lisac. "Vsaj 20 odstotkov strank želi kupiti več," še doda. Zato si je pomembno postaviti 3 vprašanja: kako do več strank, kako od strank dobiti več denarja in kaj narediti, da se bodo vračale? "Vaš denar je pri stranki, treba ga je 'vzeti'," pove. Zelo pomembno pa je tudi, da moraš verjeti izdelek ali storitev, ki jo ponujaš. "Prodaja je prenos entuziazma."

Diamanti imajo kontrolirano ponudbo. Ko omenite, da je ponudba omejena, se povpraševanje poveča. Ljudem moraš dati občutek vročih žemljic. Gneča zvišuje vrednost.

Lokacija – predsednik Drnovšek se je preselil na Zaplano. Zagotovo so se cene nepremičnin tam dvignile.

Še en primer ustvarjanja vročih žemljic: zlato v steklenici – zlasti lističi, omejena serija (tisoč izvodov za biblijo za dva tisoč evrov).

Kdaj začeti posel

Ljudje glasujejo z denarnicami, šele tako smo objektivni. Obkrožen odgovor na anketi, da bi kupili izdelek, ne pomeni nič. "Ne vlagajte veliko denarja v določen posel, če to trga ne zanima. Najprej preverite trg. Mogoče prej, preden vložite denar v izdelavo izdelka, stroje, postavite spletno stran, vložite 500 evrov v marketing. Če se bo zanimanje zgodilo, šele potem začnite. Stranke bodo počakale," pove Aleš Lisac.

Zakaj delujejo popusti? Ker zbudijo pozornost. "Popust je psihološki sprožilec, ki sproži pohlep," pripoveduje Lisac.

Včasih je treba samo ponuditi. "Greh je, če stranki ne ponudite še nekaj več." Povprečen prodajalec odneha po treh poskusih, povprečen kupec odneha in kupi po šestih poskusih.

Veliko lažje je prodajati nekaj, kar si vsi želijo, ne pa tistega, kar potrebujejo, meni Lisac. "Opažam tudi, da se veliko slabše denimo prodaja preventiva. Lažje je prodajati preproste rešitve za komplesne zadeve.

Učitelji želijo učencem dati popotnico za življenje

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
MOJEFIN
Razno
Razno Koliko zaslužite? Razkrivamo plače 102 poklicev

Slovenci se o plačah ne pogovarjamo. Če že, se debate vrtijo okrog pridevnikov, kot so povprečna, slaba, prenizka glede na naravo dela,...

MOJEFIN
Razno
Razno (finančna šola za najstnike) Kako je 14-letni Jaka postal Youtube milijonar? 2

Še slab mesec nas loči do prve zimske finančne šola za najstnike pri nas v Ljubljani in letos prvič tudi v Mariboru. Mladi bodo v dveh...

MOJEFIN
Zaslužek
Zaslužek (intervju) Petra Majdič: Prodajam vse, kar imam! Svoje premoženje želim stlačiti v en kovček.

Tako pravi najuspešnejša slovenska smučarska tekačica Petra Majdič. Nabralo se ji je toliko imetja, da jo je začelo bremeniti. Zato...

MOJEFIN
Nakup
Pameten nakup (anketa) Znani Slovenci o tem, koliko odštejejo za romantiko

Za ljubljene osebe radi odpremo denarnico. To kaže tudi podatek, da je praznik ljubezni po zapravljivosti takoj za božičem. Klasični...

MOJEFIN
Varčevanje
Varčevanje (skriti obisk) Kakšno stanovanjsko posojilo so mi ponudile banke  

Čeprav se razmere na trgu nepremičnin ohlajajo, sem se vseeno namesto vas odpravila v tri banke in preverila, pod kakšnimi pogoji in za...

MOJEFIN
Razno
Razno (finančna šola za najstnike) Jože Robežnik, tv voditelj: Trošim manj kot zaslužim! 2

Še slab mesec nas loči do prve zimske finančne šola za najstnike pri nas v Ljubljani in letos prvič tudi v Mariboru. Mladi bodo v dveh...

MOJEFIN
Razno
Razno (finančna šola za najstnike) Raiven, pevka: Krediti za mene ne obstajajo! 3

Še slab mesec nas loči do prve zimske finančne šola za najstnike pri nas v Ljubljani in letos prvič tudi v Mariboru. Mladi bodo v dveh...