(finančna šola) 8 korakov, kako privlačiti denar
(finančna šola) 8 korakov, kako privlačiti denar
  30.01.2019  |  16:21
Čas branja: 6 min
Kako privlačiti denar in učinkovito prodajati, je 26 udeležencem finančne šole za učitelje in starše razkril strokovnjak za marketing in podjetnik Aleš Lisac.

Začeli smo izobraževati 6. generacijo učiteljev in staršev za mentorje krožka Mladi in denar. Izobrazili smo več kot 250 učiteljev z več kot 150 osnovnih in srednjih šol. Seznam šol, ki jim je mar za finančno pismenost otrok, je objavljen TU.

Začeli smo s prvim predavanjem, ki ga je vodil Aleš Lisac, strokovnjak za marketing. Izvedeli smo, kako prodati svojo zgodbo.

Zgodbe imajo moč

Ljudje imajo radi zgodbe. George Foreman je nekdanji boksar, ki z boksom ni zaslužil skoraj nič, je pa znal prodati sam sebe. Ima deset otrok, pet od tega sinov z imenom George, je duhovnik, malce debelušen in uspelo mu je prodati za 100 milijonov dolarjev električnih pečic za hamburger. Gre za povsem navadno pečico, a prodajal jo je George Foreman in bila je za 15 odstotkov dražja od drugih. To je moč zgodb v prodaji in življenju nasploh. V prodaji zmaga tisti, ki pove boljšo zgodbo.

Prodajanje in osvajanje je zelo podobno. Kako se prikupiš občinstvu?

1. Z očesnim stikom.

2. Tako, da veliko govoriš občinstvu.

3. Če dokažeš, da imate nekaj skupaj točk.

Osem korakov, kako postati privlačen za denar

1. Jasnost. Imeti morate jasen cilj, kdo ste, kaj ste pripravljeni narediti za svoj uspeh, koliko več želite zaslužiti. Poglejte se v ogledalo, tam se skriva resnica. To je skrivnost šahovskega velemojstra Garija Kasparova, ki je bil na vrhu 20 let. Vsak poraz in vsako zmago je analiziral.

2. Potreba. Denarja ne moremo v nič prisiliti, gre, kamor hoče. Ko ga potrebujemo, ga ni. To je tako kot pri osvajanju – ko ujameš eno, potem druge pridejo v jati. Podobno je z denarjem. Denar se ne lepi na tiste, ki so dobri po srcu. Od izterjevalcev se lahko prodajalci veliko naučijo – nikoli ne odnehajo s prvim e-sporočilom, pošljejo vam prvi opomin, drugi, tretji, potem pa se povabijo na obisk.

3. Skladnost. Vaši cilji in aktivnost se morajo skladi, a se ne .... Če prodajate drage ure, potem morate imeti lokacijo v središču mesta, z elegantno izložbo, z nekaj urami v izložbi, brez cene ob urah, če pa prodajate ure znamke swatch, boste imeli pisano izložbo z izjemno veliko izbiro.

4. Organiziranost. Denar ima rad organizirano okolje, ne počuti se dobro v kaosu, denar ima rad organizatorje – samo pomislite na UEFA, pomislite na mrežni marketing, tam največji kos pogače odreže organizator, uporabljati morate tuj denar, tuja sredstva, tuje stranke – tako lahko največ zaslužite.

5. Resnost. Bodite realni, premislite, ali ste dovolj pripravljeni, ne lažite si.

6. VIP. Denar se lepi na pomembne osebe. Če hočete, da vas bo imel denar zelo rad, morate biti na nekem področju VIP – znana osebnost.

7. Hitrost. Hitrost je pomembna. Če imate idejo, pojdite v akcijo. Ne čakajte, da bo vse popolno. Pomemben je obrat.

8. Sadite. Denar ima rad dogodke, ki se ponavljajo, nima preveč rad enkratnih projektov. Najraje ima naročniške posle. Odvisnost od enega kupca, dobavitelja, od enega načina pridobivanja strank je slaba.

Kako iz nič ustvariti evre

Tako, da dvignete cene. Vedno se je treba vprašati, koliko so ljudje pripravljeni plačati za izdelek. Recimo, če prodajate tečaj joge, lahko spremenite samo termin ali pa dodate še kakšno storitev. Kot prodajalci ne smemo nikoli soditi po sebi, koliko smo za kakšno storitev pripravljeni plačati. "Ljudje smo si različni, ciljne skupine so različne," razloži Aleš Lisac. "Vsaj 20 odstotkov strank želi kupiti več," še doda. Zato si je pomembno postaviti 3 vprašanja: kako do več strank, kako od strank dobiti več denarja in kaj narediti, da se bodo vračale? "Vaš denar je pri stranki, treba ga je 'vzeti'," pove. Zelo pomembno pa je tudi, da moraš verjeti izdelek ali storitev, ki jo ponujaš. "Prodaja je prenos entuziazma."

Diamanti imajo kontrolirano ponudbo. Ko omenite, da je ponudba omejena, se povpraševanje poveča. Ljudem moraš dati občutek vročih žemljic. Gneča zvišuje vrednost.

Lokacija – predsednik Drnovšek se je preselil na Zaplano. Zagotovo so se cene nepremičnin tam dvignile.

Še en primer ustvarjanja vročih žemljic: zlato v steklenici – zlasti lističi, omejena serija (tisoč izvodov za biblijo za dva tisoč evrov).

Kdaj začeti posel

Ljudje glasujejo z denarnicami, šele tako smo objektivni. Obkrožen odgovor na anketi, da bi kupili izdelek, ne pomeni nič. "Ne vlagajte veliko denarja v določen posel, če to trga ne zanima. Najprej preverite trg. Mogoče prej, preden vložite denar v izdelavo izdelka, stroje, postavite spletno stran, vložite 500 evrov v marketing. Če se bo zanimanje zgodilo, šele potem začnite. Stranke bodo počakale," pove Aleš Lisac.

Zakaj delujejo popusti? Ker zbudijo pozornost. "Popust je psihološki sprožilec, ki sproži pohlep," pripoveduje Lisac.

Včasih je treba samo ponuditi. "Greh je, če stranki ne ponudite še nekaj več." Povprečen prodajalec odneha po treh poskusih, povprečen kupec odneha in kupi po šestih poskusih.

Veliko lažje je prodajati nekaj, kar si vsi želijo, ne pa tistega, kar potrebujejo, meni Lisac. "Opažam tudi, da se veliko slabše denimo prodaja preventiva. Lažje je prodajati preproste rešitve za komplesne zadeve.

Učitelji želijo učencem dati popotnico za življenje

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
MOJEFIN
Razno
Razno (45 plus) Kako naj vam starši pred smrtjo zapustijo nepremičnino?

29. maja revija Moje finance organizira edinstven dogodek, kjer boste dobili vse potrebne informacije glede nepremičnin. Odgovarjali bomo...

MOJEFIN
Nakup
Pameten nakup Zakaj se ponudbe med agenti iste zavarovalnice razlikujejo? 

Bralka Sonja bi rada zamenjala agenta, ne pa zavarovalnice. Pri drugem agentu iste zavarovalnice bi namreč lahko dobila višji popust pri...

MOJEFIN
Nakup
Pameten nakup (reportaža) Peta škornja – skriti in ugoden italijanski biser

Bili smo v cenejši, položnejši in manj oblegani »Sardiniji« kot nekateri pravijo Apuliji, ki leži v peti škornja Italije. Sestavili...

MOJEFIN
Razno
Razno (45 plus) Kaj naj storim s hišo, zgrajeno v 70. in 80. letih

29. maja revija Moje finance organizira delavnico v sklopu Finančne šole 45 plus, kjer boste dobili vse informacije glede nepremičnin....

MOJEFIN
Razno
Razno (45 plus) To je bila najboljša delavnica o nepremičninah! Vse na enem mestu.

Takšni so bili včeraj komentarji takoj po koncu prve delavnice Finančne šole 45 plus. Osemdeset udeležencev je včeraj dobilo...

MOJEFIN
Razno
Razno (anketa) Mami, oči, odličen bom. Kakšna bo moja nagrada?

Kmalu bo konec šolskega leta. Še zadnji testi, spraševanja in potem - dva meseca počitka. Kaj pa nagrada ob koncu šolskega leta? Jo...

MOJEFIN
Razno
Razno Nagrada za lepo spričevalo: da ali ne?

Samo še nekaj dni je do konca šolskega leta. Otroci so celo leto usvajali nova znanja, se učili, delali domače naloge, nekateri bolj...

PRO
Članki
Članki Rekordno število zaposlenih v drugem pokojninskem stebru

Konec leta 2018 je po zadnjih podatkih ministrstva za delo, družino in socialne zadeve za dodatno pokojnino varčevalo že 548.189...