Ko si moški zaželi nov avto, bo za to našel kup pametnih razlogov
Ko si moški zaželi nov avto, bo za to našel kup pametnih razlogov
  05.07.2017  |  14:47
Čas branja: 4 min
Sreda, tretji dan Poletne finančne šole za najstnike, je tokrat obarvana v naše potrošniške navade, ki so včasih res kar nenavadne. Bodisi kupujemo predrago in nespametno porabljamo denar bodisi kupujemo tisto, česar ne potrebujemo. Tako smo k podrobnejši razlagi povabili marketinškega guruja Aleša Lisca, ki je mladim zaupal kup zanimivih potrošniških nasvetov in zgodbic. Kako pa po drugi strani čim ugodneje kupovati prek spleta? Nekaj zlata vrednih trikov nam je prikazal iznajdljivi spletni nakupovalec Miran Varga.

Aleš Lisac, Lisac & Lisac:

1. Ljudje smo kot ovčke, če imajo vsi, hočemo tudi mi; pametnih telefonov, novih avtov si želimo samo zato, ker jih imajo drugi. Če je ena restavracija polna, sosednja pa prazna, bomo tudi mi zagotovo želeli v polno restavracijo, čeprav še sami ne vemo natančno, zakaj. Zato trgovci radi poudarjajo, da so prodali že veliko izdelkov in da jih zato morate imeti tudi vi. Toda, če je nekaj najbolje prodajano, še ni rečeno, da je tudi najboljše.

2. Če želimo dobro kupiti, lahko to vedno naredimo racionalno. Toda težava je, da ljudje pri nakupovanju nismo racionalna bitja. Večinoma kupujemo s čustvi, impulzivno, podzavestno, potem pa poskušamo nakup upravičiti s čim bolj racionalnimi razlogi; denimo naš avto je že star, porabi veliko bencina, z njim so sami stroški, v resnici pa razlog za nakup ni nič drugega, kot da si oče želi nov avto.

3. Prodajalci nas poskušajo prepričati po različnih poteh; ena izmed teh so denimo popusti. Vsi jih opazimo, če so le dovolj veliki. Toda ti sami po sebi niso dovolj, če jih prodajalci ne pojasnijo. Popust brez razloga lahko pri kupcih zbuja dvom. Dobri razlogi, ki »zažgejo«, pa so denimo zapiranje trgovine, selitev na drugo lokacijo, obletnica trgovine …

4. Dobri prodajalci imajo vedno časovno omejene ugodne ponudbe, ki so pogojene s strahom pred izgubo; popust velja le do določenega datuma ali pa da je ponudba omejena na prvih 30 kupcev … Strah pred izgubo je namreč vedno velik motivator in pospeševalec prodaje.

5. Trgovci postavijo cene tako, da so čim bolj privlačne, kar pomeni, da čim več prodajo, da se čim pogosteje vračamo … Toda te cene so pogosto predvsem za osnovno storitev, zraven pa ponujajo še številne dodatke, s katerimi še posebej zaslužijo; ponudijo denimo ugodne cene vstopnic za bazen, hkrati pa ponujajo drage sladolede, kosila, masaže, s katerimi dodatno zaslužijo.

6. Pozorni bodite na stalno spreminjanje cen; mobilni ponudniki denimo stalno spreminjajo cene svojih storitev in paketov; če torej želite za mobilno telefonijo čim manj plačevati, je treba vseskozi spremljati njihovo ponudbo in se prilagajati.

7. Če trgovec doseže, da preizkusite njegov izdelek, potem je večji del prodaje že opravil. Pri avtomobilih denimo 60 odstotkov tistih, ki gredo na testno vožnjo, avto tudi kupi, od preostalih morebitnih kupcev, ki se zanimajo, pa je ta odstotek od 20 do 30.

8. Ljudje več kupimo od tistih, ki imajo avtoriteto. Če zdravnik reče, da morate vzeti neke tablete, jih boste kupili, ker je to rekel zdravnik. In zdravniki niso nič drugega kot tudi prodajalci. Farmacevti obiskujejo zdravnike v povprečju na 14 dni in jih prepričujejo, naj priporočajo njihove tablete.

9. Večino stvari, ki jih potrebujemo, že imamo. Pogosto gremo v trgovino po stvari, ki si jih želimo, ne pa tudi resnično potrebujemo. Nobene razlike ni med sužnji in tistimi, ki so veliko zadolženi, zato raje varčujte, kot pa da brezglavo trošite, sicer zaradi dolgov ne boste več svobodni. S posojilom kupujte le tiste dobrine, ki ohranjajo tržno vrednost, nikar pa posojil ne jemljimo za kakšne razvade, kot so počitnice, nakup igrač, telefonov …

Miran Varga, strokovnjak za spletno nakupovanje

10. Najceneje ne boste kupovali v trgovinah, temveč prek spletnih dražb. Izdelek na dražbi dobi tisti ponudnik, ki je ob izteku dražbe ponudil največ denarja. Pomagajte si z namenskimi programi (tako imenovanimi sniperji), ki so se v zadnjih letih preoblikovali tudi že v spletne storitve – torej nam za to ni treba imeti niti računalnika prižganega. Vnesemo želen znesek in zgolj počakamo na e-obvestilo, ali smo ponudili največ.

11. Pred nakupom v tujini preverite, ali blago pošiljajo v Slovenijo in koliko to stane. Obstajajo tudi storitve posredovanja blaga za ustrezno nadomestilo, ki omogočijo pošiljanje v Slovenijo, četudi tega prodajalec ni predvidel. Ena teh je domači ponudnik Cheaper & More (www.cheaperandmore.com).

12. Najbolj se splača kupovati v državah EU, saj med njimi velja prost pretok blaga, medtem ko nas ob naročanju izdelkov iz Azije ali ZDA čakajo še stroški carinskega postopka in plačilo davčnih obveznosti, kar utegne posamezen izdelek močno podražiti. Izjema so izdelki manjše vrednosti do 22 evrov, za katere ne plačamo niti carine niti davka. Je pa treba imeti v mislih, da je v znesek 22 evrov všteta tudi morebitna poštnina oziroma stroški pošiljanja.

13. Ob vsakem nakupu preverite, ali si lahko omislite še kakšno malenkost, denimo dodatna dva ali tri odstotke popusta, brezplačno pošiljanje, bonus ob naslednjem nakupu.

14. kombinirajte potovanje s spletnimi nakupi; če greste denimo v ZDA, si na njihovih spletnih trgovinah lahko naročite dostavo kar v hotel, kjer bivate. Ob tem pazite na to, da so cene v ZDA navedene brez DDV, potem pa je odvisno, kam si pošljete pošiljko, saj je v različnih zveznih državah različna stopnja davka. Nekatere države tega davka celo nimajo.

15. Na spletu se splača kupovati tudi avte, postaviti pa si je treba mejo, toliko dam, in nič več, pri čemer pa se lahko zgodi, da potem nakup pade v vodo. Pri nakupovanju oziroma uvozu avtomobilov prek spleta bodite poleg vsega pozorni na davek na motorna vozila. Ta lahko znaša tudi do 30 odstotkov cene avta, pri avtih, ki imajo večje izpuste.

16. Letalske vozovnice lahko kupujemo prek različnih spletnih strani, med zanimivejšimi je denimo kayak.com, saj ima statistiko o gibanju cen posameznega poleta oziroma o tem, kdaj so vozovnice najugodnejše; navadno so najcenejše od štiri do pet tednov pred poletom. Za apartmaje sta zanimiva iskalnika booking.com in airbnb.com, če potrebuješ hotelsko nastavitev ali rent-a-car, pa se splača preveriti denimo spletno stran hotwire.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
MOJEFIN
Razno
Razno Kmet Vizjak: Bil sem na zavodu, brez denarja. Dosegel sem dno. Potem pa sem svojo strast spremenil v posel! 12

To, kar daš od sebe, boš dobil nazaj, je 25 mladim na zimski finančni šoli za najstnike v Mariboru povedal inovativni kmet Matic...

MOJEFIN
Razno
Razno Kako mirno v treh letih postati milijonar 4

To nam je razkril neki finančni svetovalec, ki ima recept za doseganje teh sanjskih donosov. Pravi, da lahko mirno dosežemo 1,8 odstotka...

MOJEFIN
Nakup
Pameten nakup Analiza: Celosten pregled trga nepremičnin! 

Na trgu nepremičnin se še vedno dogaja, sicer malenkost manj kot lani v začetku leta, a le toliko manj, da kupci ne kupijo več čisto...

MOJEFIN
Varčevanje
Varčevanje Kako z denarjem na pragu zrelih let

V obdobju, ko se bližate magičnemu 50. letu življenja, morate dokončno poskrbeti za pametno upravljanje svojega imetja.

MOJEFIN
Zaslužek
Zaslužek (naj skladi) Kdo je letos v tekmi za finančnega oskarja

Dober teden pred podelitvijo novih zvezdic (19. marca) vzajemnim skladom smo preverili, kako donosni so bili lani ocenjeni skladi. Blesteli...

MOJEFIN
Nakup
Pameten nakup Nepremičninski trg pod lupo: Koliko smo plačevali za stanovanja

V Ljubljani so se rabljena stanovanja v drugi polovici leta prodajala za povprečnih 2.769 evrov, na ravni države pa za 1.787 evrov, kaže...

MOJEFIN
Nakup
Pameten nakup (fb live) Kakšne bodo cene novogradenj in zaslužki investitorjev

V letu ali dveh bo v Ljubljani zgrajenih več kot 1.500 novogradenj. Zdaj so se cene ustalile med 3.500 in štiri tisoč evri za kvadratni...

MOJEFIN
Razno
Razno (finančna šola za najstnike) Raiven: Denar moraš vložiti, da lahko potem zaslužiš!

»Pri svojem glasbenem ustvarjanju ne varčujem, ker na prvo mesto postavljam kakovost. Raje varčujem pri drugih stvareh,« je v pogovoru...