20. teden: Kam plujemo kot narod in civilizacija?
20. teden: Kam plujemo kot narod in civilizacija?
  13.04.2015  |  13:52
Čas branja: 2 min
Goran Gergar

moje podjetje
Blog je del projekta Moje podjetje.

Tokrat bom malo več razmišljal in govoril o naši prihodnosti. Že nekaj časa na žalost razmišljam vse preveč negativno in predvsem se sprašujem kam plujemo kot narod in civilizacija? Odkrito povedano imam slab občutek in vse preveč kazalcev mi daje prav. Samo v sektorju v katerem opravljam sam posel, se vsakodnevno srečujem z situacijami, ki po domače povedano vse skupaj nimajo več nobenega smisla. Naj povem samo primer: kako je možno, da se voznina (tako rečemo strošku v transportnem sektorju) že nekaj let vztrajno niža, istočasno pa se stroški samega poslovanja (stroški goriva, zavarovanja, stroški dela, cestnin...) samo višajo? Priznam, da sem v tem poslu že skoraj desetletje in mi ta matematika nikakor ne gre v glavo. Ali to pomeni, da z padanjem cen (v mojem primeru voznin) pada tudi standard nam ljudem? Ali to pomeni, da bomo čez nekaj let tudi sami imeli standard, kvaliteto življenja in bogastva (revščine), kot jo imajo nekatere države vzhodneje od nas? Dandanes se jim posmehujemo in ko gledamo po naših avtocestah vsakodnevno kombije iz teh držav (ki prevažajo razne stvari iz Italije), se samo sprašujemo kaj za vraga pa ti ljudje počnejo? Bojim se, da gremo tudi mi (Slovenci in ostali Evropejci) po njihovih stopinjah. Kot sem že zgoraj napisal, moje mnenje je, da se nam v prihodnosti ne piše nič dobrega in da bo naš standard strmo padal še naprej.

Očitno je, da nikoli nismo zadovoljni in vedno hočemo več (saj ni nič narobe če tako razmišljamo, ampak vse do neke mere), ampak povejte mi nekaj: ali je resnično bolje imeti 50 enot in z njimi delati slabo, neuspešno, tako da slabo izkoristiš teh 50 enot in rušiti trg ter na kratki rok preživeti? Ali je bolje imeti 20 enot in z njimi poslovati dobro, pozitivno uspešno, bolje izkoristiti teh 20 enot in trg prisiliti, da bo ceno proizvoda višal? Jaz odgovor poznam, na žalost pa ga ne poznajo vsi (govorim zopet iz svojega sektorja). Veste, vsi ti lastniki teh 40-50 in več enot mislijo, da so glavni v državi in regiji, ampak na njihovo žalost niso glavni niti na vasi. Na kratki rok so mogoče še nekakšni šerifi in ne vem kaj še vse, ampak na dolgi rok so njihovi sosedje (ker nam je tako tipično Slovensko pomembno da imamo več kot oni) z manj enotami bolj uspešni in s tem tudi zadovoljni sami s seboj.

Zakaj vse to pišem? Povem vam, da sem v preteklem tednu izgubil posel, ki je mojemu podjetju prinesel 30 odstotkov letnih prihodkov. In zakaj sem ga izgubil? Stranka je potrdila, da smo servis izvajali več kot odlično vsa štiri leta, ampak na žalost je v teh težkih časih cena tista, ki je najpomembnejša in v našem primeru je že voznina, ki smo jo mi zaračunavali bila skrajno najnižja možna, da je bila še vzdržno pozitivna. Potem pa pride ta vaš (naš) sosed in to voznino zniža za nekaj sto evrov. Seveda razmišlja samo kako bo danes preživel, niti o jutrišnjem dnevu ne pomisli, kaj šele, da bi razmišljal o tednu, mesecu ali letu vnaprej.

Spoštovani moji bralci, jaz sam, moji sodelavci in moje podjetje bomo samo še bolj motivirani prišli iz te zgodbe. Obljubim, da bomo še bolj trdo delali, da bomo naše podjetje zadržali na nivoju katerega smo gradili in uspešno peljali novim zmagam naprej.

Vam, spoštovani prevozniki, spoštovani špediterji, s takšnim početjem, razmišljanjem in dejanjem, pa sporočam, da se nikar ne čudite, če bomo vsi skupaj zaradi takšnih in podobnih dejanj v bližnji prihodnosti pristali tam in v takšnem standardu, kjer so vozniki kombijev z oznakami vzhodnih držav, ki jih srečujemo vsak dan po naših avtocestah.

mojepodjetje-logo.1397811849.jpg.o.600px.jpg

Preberite tudi:

17.04.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
MOJEFIN
Zaslužek
Zaslužek (pregled) Koliko me stane trgovanje s slovenskimi delnicami

Marsikdo razmišlja o nakupu vrednostnih papirjev oziroma trgovanju z njimi - sploh ker banke na depozit tako rekoč ne dajo obresti,...

MOJEFIN
Zaslužek
Zaslužek (anketa) V slovenskih delnicah imamo več kot 30 tisočakov 4

Dobri dve tretjini anketirancev kupuje slovenske delnice, ker prinašajo lepe dividende. V povprečju so slovenski blue chipi vlagateljem...

MOJEFIN
Zaslužek
Zaslužek (intervju) Na borzi si ne želim le državna, ampak tudi ambiciozna zasebna podjetja 4

Pošta Slovenije, HSE, Slovenske železnice, Dars, elektropodjetja ... je našteval predsednik uprave Ljubljanske borze Aleš Ipavec...

MOJEFIN
Razno
Razno (Finančna šola za najstnike, 1. dan) Svojim otrokom sem kar s sladoledom razložil, kaj je to davek

Kuharski mojster Luka Jezeršek, ki ga med drugim poznamo kot sodnika v kuharskem tekmovanju Masterchef, je 40 mladim udeležencem poletne...

MOJEFIN
Razno
Razno (Finančna šola za najstnike, 2. dan) Ne vem, kje bom pri 50, ampak se bom že znašel

»Nismo vedeli, da se morajo športniki, ki niso v klubih, truditi zbirati sredstva za svoje športno delovanje,« so bili začudeni...

MOJEFIN
Varčevanje
Varčevanje (seznam) Preverite, katere vrednostne papirje smo opustili

Letos so imetniki opustili 46 vrednostnih papirjev, od leta 2017 pa 346. Preverite seznam.

MOJEFIN
Zaslužek
Zaslužek Dilema: kupiti NLB prek londonske ali ljubljanske borze?

NLB je edina slovenska delniška družba, katere vrednostni papirji kotirajo tako na ljubljanski kot londonski borzi. Na ljubljanski so to...

MOJEFIN
Zaslužek
Zaslužek (svetovalnica) Jože ne ve, ali ima še vedno račun in delnice pri KDD. Kako naj preveri?

Z letom 2017 so imetniki vrednostnih papirjev morali te prenesti z registrskih računov. Kar 66 tisoč Slovencev tega še ni storilo....