Predstavljamo novopečene podjetnike Katarino, Ivico in Jako
Predstavljamo novopečene podjetnike Katarino, Ivico in Jako
  20.11.2013  |  07:00
Čas branja: 9 min
Začenjamo prilogo Moje podjetje; spremljali bomo novopečene podjetnike Katarino Rosman, Ivico Zupančič in še ne polnoletnega Jako Blažona.

V teh časih iti na svoje in odpreti podjetje je drzna poteza, ki ji ni para. A tudi to se dogaja. Številni Slovenci imajo pogum, željo, voljo, da stopijo na svojo pot. Na reviji Moje finance jim bomo pri tem pomagali, zato začenjamo izdajo priloge Moje podjetje. V tej bomo spremljali tri Slovence, ki začenjajo svojo podjetniško pot. Izbrali smo jih med več prijavljenimi prek našega razpisa, s predlogi pa so nam pomagali tudi na zavodu za zaposlovanje. Med zanimivimi in raznovrstnimi kandidati smo tako izbrali Katarino Rosman, ki bi rada odprla kozmetični salon, Ivico Zupančič, ki je pred kratkim zagnala cvetličarno, in še ne polnoletnega startupovca Jako Blažona, ki ima idejo, s katero želi osvojiti svet. Vsi imajo za sabo zanimivo življenjsko zgodbo in ambiciozne načrte, kaj vse bi v podjetništvu želeli doseči. Vsak izmed njih bo vsak mesec predstavil po en podjetniški izziv, mi pa bomo poiskali strokovnjake, ki jim ga bodo pomagali rešiti. Njihove nasvete bomo sproti objavljali v reviji. Podjetniki bodo na spletnem portalu startaj.si vsak teden pisali tudi blog o svojih podjetniških dogajanjih. Z zgodbami v živo želimo tudi vas, dragi bralci, spodbuditi in pokazati, da se da, če človek usodo pogumno vzame v svoje roke.

mlado-podjetnistvo-ss.1384852561.jpg.o.600px.jpg

id-rosman-sarajlija-zupancic-zorko1-ih.20131119102755.jpg.o.240px.jpg
Foto: Irena Herak

Katarina Rosman, 40 let

»Stara sem 40 let in v preteklosti sem že imela odprto podjetje s kozmetično dejavnostjo, a sem ga pred dvema letoma zaprla, saj sem hotela preizkusiti še drugo poslovno idejo, ki se potem ni uresničila. Zdaj torej odpiram isto dejavnost, a razlika bo v tem, da se bom specializirala za dve področji: pedikuro - medicinsko in estetsko - ter depilacijo z voskom in sladkorno pasto. V kozmetičnem storitvenem področju se je v dveh letih zelo veliko spremenilo, seveda na slabše. Ugotovila sem, da saloni ponujajo ogromno storitev, cene so upadle, veliko jih deluje s pomočjo »kupončkov«, a sama se hočem osredotočiti le na dve storitvi in pridobiti zveste stranke s kakovostnim delom. Kriza mi je torej postavila še večji izziv, zato bi si rada dokazala, da sem sposobna izpeljati svojo vizijo.

Zdaj sem se osredotočila na samo poslovno idejo. Kar zadeva računovodsko delo in zakonodajo, vem, da je moje znanje pomanjkljivo. Za začetek bom morala najti dobrega računovodjo in del financ nameniti temu. Kratkoročni cilj je, da mi bo storitev toliko prinesla, da si bom lahko najela salon na dobro obiskani lokaciji, saj za začetek nameravam najemati prostor v enem izmed lokalnih frizerskih salonov v Ljubljani. Dolgoročni cilji pa so, da zaposlim ustrezen kader, ki ga bom lahko primerno plačala, uvedba prakse pedikure in da najdem kakšen nov proizvod, ki bi bil uspešen na trgu. Pri financiranju mi bo pomagal partner, poskusila pa bom tudi pridobiti subvencijo za samozaposlitev.

Priložnost vidim v tem, da moraš biti korak pred drugimi, bolj drzen in razmišljati s svojo glavo. Kot vemo, so se prav v krizi rodile najboljše ideje. Nevarnosti in ovire vidim v hitrih spremembah zakonodaje in davkih, saj hoče država samo jemati, namesto da bi spodbujala mala podjetja z nizkimi zagonskimi stroški in jim na začetku dala neke olajšave. Če imaš dobro idejo in motivacijo, je za odprtje podjetja vedno pravi čas. Veliko raje odprem svoje podjetje, kot da bi v kakšnem drugem salonu delala za minimalno plačo, brez možnosti napredka. Podala se bom na samostojno pot, pozneje pa obstaja možnost distribucije. Primarna dejavnost bodo storitve, poleg pa sodi tudi salonska prodaja artiklov strankam za osebno uporabo.

Za sodelovanje v reviji Moje finance sem se odločila, da dokažem, da se lahko z minimalnimi vložki in stroški posel izpelje samo, če je želja dovolj velika in ideja dobra. Od sodelovanja pričakujem še dodatno motivacijo in koristne informacije.«

id-rosman-sarajlija-zupancic-zorko1-ih.20131119102447.jpg.o.240px.jpg
Foto: Irena Herak

Ivica Zupančič, 54 let

»Na mojo odločitev, da idejo spremenim v podjetje oziroma samozaposlitev, je najbolj vplivalo dejstvo, da s svojimi 54 leti sodim v kategorijo starejših in zato težje zaposljivih oseb. Po 35 letih dela se mi je zgodilo to, kar se danes marsikomu - ostala sem brez zaposlitve. Ko sem bila brezposelna, sem vseskozi iskala nekaj, kar bi me izpopolnilo in izpolnilo želje, ki so vseskozi tlele v meni. Prav tako so bili brezposelni moj mož, sin in hči, ki je po poklicu cvetličarka. Ker mi do zakonske upokojitve manjkata le še dobri dve leti, sem se odločila, da s hčerko združiva moči in izkoristiva svoje talente, ki so nama dani, in odpreva lastno podjetje. Uresničile so se nama sanje in želje in tako sva s 1. oktobrom letos odprli vrata najine cvetličarne v Izlakah.

Danes vidim predvsem nevarnost v konkurenci velikih trgovskih središč, ki prodajajo enake artikle kot cvetličarne - cvetje in sveče -, vendar po občutno nižjih cenah, kot jih lahko dosežemo v cvetličarni. Grozi torej nevarnost, da veliki uničijo male. V še slabši položaj nas spravlja tudi država, saj je podjetje odpreti preprosto, potem pa te takoj začnejo preganjati po različnih poteh, čeprav je logično, da potrebuješ nekaj mesecev, da zadeve urediš - tako smo že na samem začetku imeli inšpekcijski pregled. Dolgoročni cilj je uspeti na tem področju ter prepričati krajane s svojimi izdelki in predvsem z ustrežljivostjo, prilagodljivostjo in ne nazadnje s ceno. Vsekakor bo zelo dobrodošla subvencija za samozaposlitev v višini pet tisoč evrov, za katero sem prek zavoda za zaposlovanje že podpisala pogodbo. Upam, da se bo tudi kmalu izpolnila.

Mislim in upam, da nikoli ni prepozno, saj tudi nikoli ne vemo, ali nam bo uspelo ali ne, vendar pa kdor ne začne in ne stopi na svojo pot, tega nikoli ne bo vedel. Zato želim pogum vsem, ki smo in bodo začeli svojo pot, ne ozirajte se na besede in mnenja tistih, ki sicer govorijo eno, mislijo pa drugo. Vaša odločitev, da spremljate začetnike, je po mojem mnenju zelo dobra in vredna vse pohvale. Dobrih in uporabnih nasvetov ni nikoli preveč, zato bom vesela vsakega dobrega nasveta. Upam, da bom dobila tudi odgovore na moja vprašanja.«

blazon-jaka6-sb.1384852599.jpg.o.240px.jpg
Foto: Sandi Baumkirher

Jaka Blažon, 17 let

»O podjetniškem udejstvovanju sem razmišljal že dolgo. Sem dijak, zato imam na voljo veliko časa. Zdi se mi prav, da ga izkoristim konstruktivno. Letos sem spoznal Ustvarjalnik in se povezal z njihovo ekipo, ki mi je odprla vrata v svet start-upov. Konkretna ideja za Wivu je bila že od samega začetka zastavljena tako, da bo nekoč iz te nastalo podjetje. Wivu je aplikacija za pametne telefone, ki uporabnikom vsak dan postavi nov izziv: Slikajte otroško srečo, Fotografirajte nekaj zelo starega, Ujemite v objektiv trenutek negotovosti ... Zbrane fotografije aplikacija prikazuje vsem uporabnikom, ti pa z glasovanjem izberejo najboljšo. Spodbuja uporabnikovo kreativnost in mu omogoča, da njegova dela oziroma slike vidijo vsi uporabniki, kar poveča prepoznavnost. Imam srečo, da mi je uspelo za mojo idejo navdušiti profesionalno ekipo razvijalcev mobilnih aplikacij, ki so sprejeli izziv in mi pomagali razviti aplikacijo. Za zdaj se ukvarjamo z razvojem odlične uporabniške izkušnje, tako da so morebitni kupci v drugem planu. Naš kratkoročni cilj je čim prej pridobiti čim več uporabnikov. Začelo se bo s testiranjem na nekaterih slovenskih šolah, da ugotovimo, ali naša aplikacija dovolj pritegne uporabnike, nato pa bomo napadli svetovni trg.

Vsak podjetnik mora iskati čim več mentorjev, čim več mora spraševati. Samo tako lahko napreduje in se uči. Nekaj mentorjev že imam, obiskujem podjetniške dogodke, kjer spoznavam veliko zanimivih ljudi, od našega skupnega izziva pa pričakujem, da se mi bodo odprla vrata do mentorjev in svetovalcev, s katerimi se sam sicer ne bi mogel srečati. Vsaka nova informacija je koristna, na splošno povedano, pa moram potožiti, da v okviru rednega šolstva podjetniških vsebin ni dovolj.

Trenutni čas je za mladega podjetnika zelo ugoden. Moja generacija je prva, ki ima možnost nagovarjati ves svet prek družbenih omrežij, tehnologija je iz dneva v dan cenejša, ljudje v zahodnem svetu pa imajo dovolj denarja, da trošijo za stvari, ki jim ne pomenijo absolutne nuje, ampak jim prinašajo ugodje in doživetja. Verjamem v sodoben pogled na podjetništvo, ki pravi, da se vsak izdelek oziroma storitev, preden jo damo na trg, testira na uporabnikih. To zelo zmanjša tveganje in skoraj izniči potrebo po začetnem kapitalu. Podjetništvo se je zaradi tega v zadnjem desetletju povsem zdemokratiziralo - postalo je dostopno vsem. Na državo se ne zanašamo, pa tudi zagonske investicije za zdaj ne potrebujemo. Razvoj lahko za zdaj poteka v popoldanskih urah, ko pa bomo dobili dovolj uporabnikov in bomo s tem dokazali, da ima aplikacija potencial, bo odprta tudi pot do vlagateljev.

Kaj uspešni podjetniki svetujejo novopečenim podjetnikom

Nekaj znanih in uspešnih podjetnikov ter podjetniških svetovalcev smo vprašali, kaj bi v tem trenutku svetovali novopečenim podjetnikom.

id-skrabec-janez5-br

Janez Škrabec, direktor podjetja Riko: »Upam, da bodo podjetniške zgodbe dovolj iskrene, da bodo bralci prepoznali, da so podjetniške poti polne ovir, neuspehov, kriznih trenutkov, trdega dela, neprespanih noči in da je zelo malo posipa z zvezdniškim prahom. Vsi poznamo bleščeče podjetniške triumfe Billa Gatesa ali pa Steva Jobsa, ne vemo pa, koliko porazov se skriva za samo enim njunim uspehom. Edina nevarnost, ki jo zdaj prepoznavam pri nas, je malodušje, ki ovira zanos, zagon in vztrajnost. Priložnosti pa je toliko, kolikor si jih ustvarimo. Je pa tako, da novopečeni podjetniki pričakujejo uspeh že jutri in v zamisel ter njeno izvedbo niso pripravljeni vložiti precejšnje stopnje vztrajnosti. Čeprav država in različne organizacije ponujajo podjetniško pomoč, je najbolje, da si čim bolj odvisen samo od sebe. Moj moto in moto novih podjetnikov bi moral biti: Hipec navdiha in nato brez oddiha.«

id-erman-albert5-mbe

Albert Erman, dolgoletni direktor podjetja Magneti Ljubljana: »Če imate v življenju svoj cilj, ki mu redno sledite, boste dosegli tudi rezultate. Priložnosti so vedno, samo treba jih je zaznati in izkoristiti, prav tako se je treba pravočasno izogniti nevarnostim. Če delujete dolgoročno in kakovostno, se bodo pokazali tudi rezultati. Učite se vse življenje, zato ob težavah ne smete obupati. Krize so spremljevalci poslovnega življenja, zato je ob teh več priložnosti, kot jih navadno sploh zaznamo. Podjetniki na začetku delajo napake, ki jih lahko stanejo obstoj. Navadno začetniki pretiravajo v ceni svojih izdelkov in storitev. Velikokrat tudi precenijo odločitve o naložbah. Še vedno menim, da se s preudarnim tempom lahko daleč pride. Kdor pa misli, da je pot podjetnika postlana z rožicami, se zelo moti. Kdor misli, da bo čez noč bogat, bolje da ne razmišlja o podjetništvu. Če vas delo, ki ga nameravate opravljati, res veseli in ga imate tudi za svoj konjiček, bodo prišli tudi rezultati.«

id-brus-miso10-ih

Mišo Brus, direktor podjetja Agito: »Večkrat v pogovorih slišim ljudi govoriti o Kaj bi bilo, če bi bilo ... ali pa Tudi jaz bi, če bi ..., povsem nekaj drugega pa je zbrati pogum in obdržati voljo leta in leta. Ni pametno čakati na briljantno idejo, ki je verjetno tako ali tako nikoli ne bo, zadostujejo dovolj dobra ideja, pripravljenost za sprejemanje visokega tveganja, ogromna vztrajnost in ustrezna kombinacija sposobnosti reševanja operativnih nalog ter postavljanja in izpolnjevanja strateških usmeritev podjetja. Novopečeni podjetniki na prvo mesto ne postavljajte hitrega zaslužka, velikega dobička in osebne koristi. To namreč vodi v napačne motive, zato ob slovenski politični zmešnjavi in neustrezni zakonodaji ni čudno, da so v Sloveniji razmere takšne, kot so. Za rast podjetja je dobiček nujen, vendar naj bo ta posledica predvsem dobre vsebine in kakovosti ter vključevanja in sodelovanja vseh ali vsaj čim več zaposlenih.«

id-zevnik-segedin-katja09-be

Katja Šegedin Zevnik, direktorica podjetja Data: »Vsak podjetnik si mora poiskati svojo podjetniško pot, z jasno strategijo in trdno postavljenimi cilji. Seveda pa potrebuje tudi rezervni scenarij, če se mu zgodba ne odvija v začrtano smer. Že v poslovnem načrtu je dobro, da opredeli priložnosti in nevarnosti. Tudi današnji čas ni v tem nič posebnega, saj vsak čas prinese različne izzive, priložnosti, pričakovanja in tudi nevarnosti. Podjetnik mora biti vizionar, ki je s svojimi idejami tri korake pred drugimi in že vnaprej zazna priložnosti, ki jih na trgu še ni. Preživijo le dovolj predani in navdušeni podjetniki. Predvsem prvi dve leti sta odločilni, ko postavljaš temelje. Nekateri podjetniki stopajo v podjetniške vode premalo pripravljeni, s premalo strasti, volje in želje po zmagi, uspehu. Danes je preveč podjetnikov, ki niso pravi podjetniki, ampak gredo v podjetništvo bolj zaradi preživetja. Podjetnik mora poiskati mrežo podobno mislečih ljudi, ki ga podpirajo na poti. Če imate veliko željo, strast in voljo, kar pogumno naprej.«

id-melansek-petra1-xx

Petra Melanšek, direktorica družinskega podjetja Vivapen: »Zdaj so težki časi in zato še toliko bolj cenim tiste, ki imajo pogum, veliko volje, želje in zagnanosti, da vztrajajo na trgu kljub razmeram. Treba je najti svojo nišo in predvsem je treba delati tisto, kar znaš najbolje. Številne zavedejo hitre rasti, visoka dodana vrednost, enkratni posli, vendar menim, da je stabilne temelje treba graditi preudarno, počasi, z majhnimi, a vendar zanesljivimi koraki, ki so prej načrtovani. Treba je biti vsaj v koraku s konkurenco, če že ne malo pred to. Sreča spremlja pogumne! Vendar vedite, da sta pogum in predrznost dva različna pojma. Če imate priložnost - raje prisluhnite izkušnjam, kot da se učite na svojih napakah.«

id-lisac-ales2-us

Aleš Lisac, direktor podjetja Lisac & Lisac: »Vsak čas prinaša svoje izzive. Vedno je pravi čas za ustanovitev podjetja. Samo začeti moraš dejavnost, v kateri je dovolj kupcev z denarjem. Znani ameriški guru Gary Halbert je rekel: Če prodajate hamburgerje, je od vsega najpomembneje to, da najdete lačno množico. Skratka, kriza gor ali dol, če najdete nekaj, kar ljudje hočejo, želijo imeti, ste na pravi poti. Pripravite idejo, poslovni načrt, v katerem je slovenski trg samo bežno omenjen. Vaš trg mora biti Evropa ali svet. In večino časa pred ustanovitvijo podjetja se ukvarjajte, razmišljajte o tem, kako boste prodali, kje boste našli kupce. Preostale tehnikalije boste z lahkoto uredili. Če bodo kupci, boste uredili tudi vse drugo. Če jih ne bo, boste lačni.«

id-kos-blaz6-ih

Blaž Kos, direktor svetovalnega podjetja Venturelab: »Danes je najlažje v zgodovini ustanoviti podjetje, po drugi strani pa v podjetništvu verjetno najtežje uspeti. Trgi so nasičeni, konkurenca globalna, na domačem trgu kupna moč upada. To pomeni, da moraš biti precej bolj inovativen, osredotočen, hiter, prilagodljiv, seksi, iznajdljiv, prodoren. Če pa ti uspe, ti lahko uspe v precej večjem obsegu kot kadarkoli, prav zaradi lažjega dostopa do tujih trgov. Začetnikom priporočam knjigo "The lean startup" o tem, na kaj vse je treba pomisliti pred zagonom. Opozoril bi na nekaj najpogostejših napak: Prva je ta, da se podjetnik "zaljubi" v svojo idejo (večina nas ve, da je ljubezen lahko zelo grenko usodna) in ni pripravljen biti prožen. Bolj pomembno kot sama ideja je, da podjetnik najde problem, za katerega so pripravljene stranke plačati. Podjetnik včasih prehitro obupa, zaradi začetnega izjemnega optimizma, ko pa ugotovi, da bo treba vložiti občutno več truda, preprosto izgubi motivacijo. Tretja napaka je neprofesionalno, garažno vodenje podjetja, kjer ni ustrezne tranzicije do profesionalno vodene organizacije. V propad pa lahko vodi tudi neosredotočenost na prodajo in ustrezno upravljanje financ - denarnega toka. Osredotočite se na stranke. Te glasujejo s svojimi denarnicami. Poskrbite, da glasujejo za vas.«

Več o tem, kaj sogovorniki menijo o spremljanju podjetnikov v živo, kaj o trenutnem okolju za podjetništvo, kje vidijo priložnosti in nevarnosti za podjetnike in kaj vse še svetujejo novopečenim podjetnikom, si lahko preberete na spletni strani ( [www.startaj.si] ).

Preberite tudi:

18.12.2013

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
MOJEFIN
Zaslužek
Zaslužek (pregled) Koliko me stane trgovanje s slovenskimi delnicami

Marsikdo razmišlja o nakupu vrednostnih papirjev oziroma trgovanju z njimi - sploh ker banke na depozit tako rekoč ne dajo obresti,...

MOJEFIN
Zaslužek
Zaslužek (anketa) V slovenskih delnicah imamo več kot 30 tisočakov 4

Dobri dve tretjini anketirancev kupuje slovenske delnice, ker prinašajo lepe dividende. V povprečju so slovenski blue chipi vlagateljem...

MOJEFIN
Zaslužek
Zaslužek (intervju) Na borzi si ne želim le državna, ampak tudi ambiciozna zasebna podjetja 4

Pošta Slovenije, HSE, Slovenske železnice, Dars, elektropodjetja ... je našteval predsednik uprave Ljubljanske borze Aleš Ipavec...

MOJEFIN
Razno
Razno (Finančna šola za najstnike, 1. dan) Svojim otrokom sem kar s sladoledom razložil, kaj je to davek

Kuharski mojster Luka Jezeršek, ki ga med drugim poznamo kot sodnika v kuharskem tekmovanju Masterchef, je 40 mladim udeležencem poletne...

MOJEFIN
Razno
Razno (Finančna šola za najstnike, 2. dan) Ne vem, kje bom pri 50, ampak se bom že znašel

»Nismo vedeli, da se morajo športniki, ki niso v klubih, truditi zbirati sredstva za svoje športno delovanje,« so bili začudeni...

MOJEFIN
Zaslužek
Zaslužek (svetovalnica) Jože ne ve, ali ima še vedno račun in delnice pri KDD. Kako naj preveri?

Z letom 2017 so imetniki vrednostnih papirjev morali te prenesti z registrskih računov. Kar 66 tisoč Slovencev tega še ni storilo....

MOJEFIN
Varčevanje
Varčevanje (seznam) Preverite, katere vrednostne papirje smo opustili

Letos so imetniki opustili 46 vrednostnih papirjev, od leta 2017 pa 346. Preverite seznam.

MOJEFIN
Zaslužek
Zaslužek Dilema: kupiti NLB prek londonske ali ljubljanske borze?

NLB je edina slovenska delniška družba, katere vrednostni papirji kotirajo tako na ljubljanski kot londonski borzi. Na ljubljanski so to...