Zakaj je avto dobro redno preobuvati
  12.10.2012  |  07:00
Čas branja: 1 min
Vsi vemo, da smo za volanom varni le s pravimi gumami, pozimi z zimskimi in poleti z letnimi. Kljub temu Slovenci radi varčujemo pri avtomobilski obutvi, čeprav ta sodi med manjše izdatke pri avtu, zato vam s pomočjo inštruktorja varne vožnje v Centru varne vožnje na Vranskem Branetom Leganom prikazujemo posledice napačne in prave izbire obutve.

Mehka pozimi, tudi poleti

Zimska guma je mehkejša od letne v celotnem območju površine oprijema. To pomeni tudi, da je poleti zaradi neštetih lamel v boku gume, te se pretirano zvijajo, preprosto premehka. Vse to povzroča, da je meja vsakega zdrsa gume precej nižja kot pri letnih pnevmatikah. Posledica je daljša zavorna pot, v ovinku in ob zamenjavi smeri avto prej zdrsne. Primer: v 180-stopinjskem ovinku s polmerom 12 metrov ob 20 stopinjah zunanje temperature že pri hitrosti 40 kilometrov na uro avto na izhodu iz ovinka zdrsne vstran za celo svojo širino.

[A] 583cUntitled-24.1361994322.jpg

Izkaže pa se pozimi

Prave razmere za zimsko gumo pa niso le sneg in temperature pod ničlo, z boljšim oprijemom se izkaže že pri temperaturah pod sedem stopinj na suhi in mokri cesti. Njena prednost so materiali, ki ji omogočajo prožnost in mehkobo tudi pri zelo nizkih temperaturah. Letna guma pa je že pred vožnjo poleti trda in se omehča z začetkom vožnje, ko doseže delovno temperaturo. Pozimi pa se nikakor ne zmore ogreti na delovno temperaturo in ostane trda, zaradi česar pri nizkih temperaturah ne zmore pričakovano opraviti svojega dela, oprijemanja že pri speljevanju, vožnji naravnost, v ovinku zdrsne zelo hitro, zavorna pot se podaljša. Vse to se dogaja že na suhi cesti, ko pa je ta zasnežena, guma zelo hitro odpove pokornost - zmožnost učinkovitega oprijema, kar ji onemogoča že sam profil tekalne površine, ki nima primerne oblike, kot jo ima zimska.

[A] 0bccUntitled-25.1361995295.jpg

Iz tabele je mogoče razbrati učinkovitost različnih gum glede na vrsto in razmere na vozišču. Ugotovitve so dobljene na podlagi preizkusa v opisanih razmerah, ob vsem tem je zelo pomemben še pravilen, predpisan tlak v gumah.

Mit: Če imaš štirikolesni pogon, ne potrebuješ zimskih gum

Pred davnimi leti je takratni trgovec znamke Subaru oglaševal, da ob štirikolesnem pogonu ne potrebujete zimskih gum. Preverili smo, ali to drži.

Ne drži!

Brane Legan, AMZS: Avto s štirikolesnim pogonom bo v snegu sicer pripeljal dlje kot avto s pogonom le na prednja ali zadnja kolesa. Ko pa bodo letne gume izgubile oprijem, se bodo vsa štiri kolesa prav tako zavrtela v prazno. Razlogi so seveda v sestavi letne gume, ki pozimi postane trda, oprijem pa slab. Zato je prepričanje o brezmejnih zmožnostih štirikolesnega pogona lažno in laično. Pri tem je treba opozoriti, da tudi zimske gume na avtomobilu s štirikolesnim pogonom niso vsemogočne, v izrednih snežnih razmerah ali na ledu bo tudi tako vozilo potrebovalo snežne verige.

Preberite tudi:

21.10.2013

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
MOJEFIN
Zaslužek
Zaslužek (pregled) Koliko me stane trgovanje s slovenskimi delnicami

Marsikdo razmišlja o nakupu vrednostnih papirjev oziroma trgovanju z njimi - sploh ker banke na depozit tako rekoč ne dajo obresti,...

MOJEFIN
Razno
Razno (galerija) Dan D: kaj smo izvedeli na prvem investicijskem dogodku za male delničarje 5

Kako gospodarska aktivnost in politika vplivata na borzne tečaje slovenskih blue chipov? Nekateri vidijo v bližnji prihodnosti tudi...

MOJEFIN
Razno
Razno (Finančna šola za najstnike, 2. dan) Ne vem, kje bom pri 50, ampak se bom že znašel

»Nismo vedeli, da se morajo športniki, ki niso v klubih, truditi zbirati sredstva za svoje športno delovanje,« so bili začudeni...

MOJEFIN
Varčevanje
Varčevanje (seznam) Preverite, katere vrednostne papirje smo opustili

Letos so imetniki opustili 46 vrednostnih papirjev, od leta 2017 pa 346. Preverite seznam.

MOJEFIN
Zaslužek
Zaslužek Dilema: kupiti NLB prek londonske ali ljubljanske borze?

NLB je edina slovenska delniška družba, katere vrednostni papirji kotirajo tako na ljubljanski kot londonski borzi. Na ljubljanski so to...

MOJEFIN
Zaslužek
Zaslužek (psihologija denarja) Ko nam nikoli ni dovolj

Ideja, s katero se v borznih pogovorih ne morem povezati, je ta, da je pomembno imeti »vedno več«. Ampak zakaj? Zakaj je pomembno imeti...

MOJEFIN
(Finančna šola za najstnike, 4. dan) Mladi v šoku, ko so slišali, koliko stane vzdrževanja avta

Ko so mladi na Poletni finančni šoli slišali, koliko jih stane nakup avtomobila in potem še vzdrževanje, so bili skorajda brez besed;...

MOJEFIN
Razno
Razno (Finančna šola za najstnike, 1. dan) Svojim otrokom sem kar s sladoledom razložil, kaj je to davek

Kuharski mojster Luka Jezeršek, ki ga med drugim poznamo kot sodnika v kuharskem tekmovanju Masterchef, je 40 mladim udeležencem poletne...